Hvordan laver jeg en god webshop?

Hvordan laver jeg en god webshop?

Er du interesseret i at få din helt egen webshop, men er i tvivl om hvordan du kommer i gang? Så får du her en hurtig guide til hvad der er vigtigt, når du går dig i kast med en webshop. Vi kommer både omkring SEO, effektivt content og vigtigheden i at følge Googles retningslinjer.

For at lave en god webshop skal du finde ud af hvordan du gør dig synlig for din målgruppe. Dette sker via SEO og god content. God content er altafgørende for om kundernes mening om din webshop, og man derfor have stor fokus på ting som: Content, design, produktbeskrivelser, trustpilot, E-mærket og meget mere.

Går du og drømmer om at mærke friheden og selvstændigheden ved at have din helt egen webshop? Så er der en række ting du skal være opmærksom på, for at kunne skabe en optimal webshop, som lever op til alle retningslinjer og samtidig holder interessen hos dine besøgende.

Først og fremmest skal du finde ud af hvem din målgruppe er. På den måde kan du nemlig gøre det ekstra lækkert og personligt for netop den type køber, du søger. Du skal finde ud af hvordan dine produkter præsenteres bedst. Det gør du naturligvis igennem flotte, tydelige billeder, men samtidig er produktbeskrivelserne halvdelen af historien.

Den gode produktbeskrivelse giver grundige oplysninger om produktet kombineret med en fængende salgstekst, som fanger læserens opmærksomhed og eventuelt giver ideer til anvendelse. Er det relevant, kan du også inkludere produktets ingredienser, så kunderne er helt sikre på, hvad det er de køber.

I denne artikel hjælper vi dig godt i gang med at bygge din egen webshop. Vi gør dig klogere på SEO delen af din markedsføring og giver dig indsigt i, hvorfor det er vigtigt. Samtidig giver vi gode råd til at skrive den mest effektive content på din webshop. Endelig kommer vi ind på Googles retningslinjer for at lancere en webshop.

Sådan designer du en professionel hjemmeside

Hvorfor er SEO vigtigt?

Hvorfor er SEO vigtigt?

SEO er vigtigt for at gøre din webshop synlig. Jo højere placering din webshop har på Googles placerings rangliste, jo mere trafik vil din webshop få. SEO hjælper dig med at placere bedre end dine konkurrenter, via god og relevant content som skaber værdi for kunden.

Med en ny webshop undervejs, kan det være svært at se om den berygtede SEO-optimering nu også er relevant for din forretning. Men SEO kan gøre mirakler for din trafik og skaffe dig relevante besøgende fra din målgruppe. Når din hjemmeside er SEO-optimeret, bliver den såkaldt Google-venlig. Det betyder at den bliver anset som relevant og pålidelig i Googles øjne, og det bliver belønnet. Med en SEO-optimering vil du opnå mere synlighed omkring din webshop, idet du vil få en højere placering blandt Googles søgeresultater.

Ved at bruge effektive søgeord, der er relevante for dine produkter, vil det være lettere for brugerne at finde frem til dine produkter. Er din SEO-optimering helt i top, vil du komme øverst på Google, og på den måde komme foran dine konkurrenter i kampen om kundernes opmærksomhed.

Fordelen ved dine mange produkter, gør det muligt at gøre brug af mange forskellige søgeord inden for flere forskellige kategorier. På den måde kan du opnå en solid placering på mange forskellige søgeresultater.

Hvordan laver jeg det bedste content?

Du laver det bedste content, ved at finde ud af hvad der skaber værdi for din målgruppe. Hvorfor vælger kunder at klikke ind på netop min hjemmeside? Det bedste content bliver produceret via SEO – altså at finde de helt rette søgeord så du kan skabe content til din præcise målgruppe.

Når du fylder din webshop med content, skal du tænke på det som en forkælelse til dine kunder. Skriv spændende produktbeskrivelser, som fanger læseren og samtidig giver alle de nyttige informationer, de har brug for. Det er også en god ide at spice webshoppen op med lækre videoer og billeder, som gør det underholdende at være på din webshop og øger interessen i at købe dine produkter.

Ved en SEO-optimering af din webshop gennem relevante søgeord i effektivt content,  vil du samtidig gøre din webshop mere professionel. Din webshop er nu fyldt med spændende content, som vil skabe værdi hos dine besøgende. Når dine besøgende har fundet gode råd på din hjemmeside eller spændende produkter, vil de komme tilbage efter flere. Skaber du rigtig flot content, vil dine tekster eller videoer måske endda blive delt på de sociale medier.
Jo bedre dit content er, jo bedre vil din webshop opfattes af de besøgende, og du har højere chance for at få god omtale.

Du skriver god content, ved at overveje din målgruppe og tage udgangspunkt i deres interessepunkter. Uddyb spændende og relevant content omkring dine produkter, og skriv lærerige blogposts med gode råd til emner, relateret til dine produkter. Således fanger du læseren med emner i deres specifikke interesse.

Sådan kommer du igang med at designe din egen webshop

Hvad er Googles retningslinjer når man lancerer en webshop?

Google har i forbindelse med lancering af en webshop forskellige retningslinjer. Google har stor fokus på at din webshop skal være så sikker som mulig at navigere på. Derfor er pålidelige faktorer som: SSL-Certifikat, antivirus og spam programmer og kontaktoplysninger ting som spiller en stor rolle ved lancering.

Før du kan trykke på den store knap og officielt lancere din webshop, er der en række ting du skal have for øje. Det er ikke fordi Google ikke vil lade dig lancere din webshop, hvis du ikke følger deres retningslinjer, men det vil gøre det nemmere for dig at få en god start, hvis du gør.

Sikkerhed er alt for Google. Derfor skal du kontrollere at sikkerheden er i top, før du lancerer. Det gør du ved at tjekke om dit domæne har SSL-certifikat og om dit site er sikret mod spam og virus. Derudover skal du have elementer der skaber pålidelighed på dit site. Sørg for at have en nem måde at komme i kontakt med dig direkte, og sørg for at kontaktoplysninger er tydeligt oplyst på din webshop.

Derudover spiller SEO også en stor rolle til din lancering. Det er nemlig Googles måde at sikre den gode og professionelle kvalitet af din webshop. Samtidig kan Google hurtigt vurdere hvilken målgruppe du er relevant for, når du har SEO-optimeret helt fra start.

har du brug for hjælp til at lave din webshop ?

læs mere her