hvorfor er content vigtigt - gode tekster skaber mere værdi

Hvorfor er content vigtigt?

På din hjemmeside er content noget af det allervigtigste for at skabe troværdighed omkring dit brand. Men hvorfor egentlig? Kan man ikke blot fokusere på flot design og billeder? Desværre ikke. Vi gør dig her klogere på hvorfor effektivt content er så vigtigt og hvorfor det ikke er helt ligegyldigt, hvad du skriver.

Content er vigtigt for din hjemmeside, da det skaber værdi for din målgruppe. Hvis du ikke har unik og relevant content, så vil dine kunder fravælge dig til fordel for konkurrenterne. Derfor skal man have stor fokus på content optimering ved hjælp af SEO og kvalitetsindhold.

Din hjemmeside kan bruges til mange formål. Du kan bruge den til at skabe tryghed omkring dit brand ved at have en hjemmeside, der bekræfter din professionelle virksomhed. En hjemmeside bliver også i høj grad brugt til at skabe synlighed omkring et brand, og give en indsigt i, hvad din virksomhed står for. På den måde kan din hjemmeside på mange måder fungere som en markedsføringskilde. Det gøres blandt andet igennem nyttige blogposts og guides, hvor du forærer gode råd væk, mens du fanger opmærksomheden hos dem, der interesserer sig for emnet.

Samtidig kan dit indhold skabe synlighed omkring din hjemmeside, ved at bruge gode søgeord og derved blive fundet på Google. Jo mere content du har på din hjemmeside, jo større chance er der for at blive fundet af potentielle kunder. Dog skal det være effektivt content, som skaber værdi hos læseren. Ellers vil både de besøgende og Google vende dig ryggen.

I denne artikel kommer vi nærmere ind på hvordan du skriver content af høj kvalitet, hvordan du bruger content til marketing samt giver gode råd til hvilke faldgrupper du skal undgå, for ikke at blive banned af Google.

Sådan forbedrer du din content via søgemaskineoptimering

Hvad er god content?

God content er vigtigt content. Det er det som er vigtigt for din målgruppe. Derfor er det vigtigt at det content der bliver produceret er troværdigt og relevant. Det skal være relevant så målgruppen bliver på din side, og ikke går væk fra din hjemmeside og dermed vælger en anden.

Nu hvor du er blevet klar over at content er vigtigt, skal vi lige have definitionen på plads. Hvad er god content? Det handler først og fremmest at skrive om gode, unikke emner, som skaber værdi for din målgruppe. Prøv at sæt dig i læserens sted og overvej hvad din målgruppe gerne vil vide mere om, eller emner de eventuelt er i tvivl om. Du skaber god content ved at dele ud af gode råd, korrekte fakta og gerne en guide til, hvordan læseren bedst får løst et problem eller behov trin for trin. Samtidig kan god content være at skrive artikler, som overrasker læseren.

Husk dog på at det er vigtigt at skrive troværdigt indhold, som passer overens med fakta og samtidig sætter din virksomhed i et godt lys. Ukorrekt info, dårligt skrevne artikler og kopieret

Hvordan bruges content til marketing?

Content bruges til marketing ved at skabe noget viralt eller ekstraordinært. Hvis du kan skabe content som er så spændende at det skaber omtale, så er det marketing i sig selv. Ekstraordinært content vil typisk blive delt hyppigt på sociale medier . derfor bruges rigtig god content til marketing.

Jo mere spændende og nyttig dit content er, jo mere vil dine læsere huske dig og måske endda dele din artikel på de sociale medier. Når de først bliver delt der, bliver der åbnet op for helt nye muligheder. Nu får hele læserens netværk nemlig også øje på din hjemmeside, og det skaber mere omtale om dit site.

Samtidig vil Google opdage denne deling på de sociale medier. Både Facebook, Instagram og Google taler nemlig sammen, og reagerer på hinanden. Derfor er god content effektivt for din SEO, som gør det nemmere for dig at komme øverst blandt søgeresultaterne på Google.

For at bruge din hjemmeside som markedsføringskanal, er det vigtigt at du holder hjemmesiden aktiv. Uanset hvilken slags hjemmeside eller webshop du har, er det effektivt for alle at benytte sig af blogindlæg og effektive info-sider. Med blogindlæg opdaterer du hjemmesiden jævnligt og Google opdager at der er god aktivitet på dit site. Samtidig giver den jævnlige opdatering dine besøgende grund til at vende tilbage og få flere gode råd. Det skaber en god relation mellem dig og læseren.

Google belønner dig både når du skriver effektive artikler, der bliver delt, men også når du skriver effektive søgeord i artiklen. Søgeordene gør det nemmere for Google at vurdere, hvilke søgninger du gerne vil dukke op på. Således virker du relevant for Google, når du implementerer søgeord som en del af din artikel og samtidig skriver en god og spændende artikel.

Ranger godt med dit content ved hjælp af søgemskineoptimering

Pas på med duplicate content

Duplicate content er duplikeret indhold. Dette betyder at dit indhold er fuldstændig ens, eller næsten identisk med noget som Google har set før. Dette er en kæmpe ulempe at have, da Google vil rangere dig utrolig lavt hvis de finder ud af, at dit indhold er duplikeret eller bare lidt kopieret.

Nu hvor vi er ved snakken om Google og at bruge SEO-optimering til at få mere synlighed, må vi hellere komme ind på hvad du absolut ikke må gøre, hvis du vil holde dig gode venner med Google. Søgemaskinen har nemlig opstillet strenge regler, og du kan risikere at blive blacklisted fra Google, hvis du bryder dem. Det handler særligt om at skrive unikt content. Google vil gerne vise de bedste resultater for deres brugere.

Derfor vil de aldrig vise dit site, hvis de opdager at det ikke er originalt indhold. Når det kommer til duplicate content, opdager Google det hver gang og det kan have store konsekvenser.

Hvordan bruges content til marketing

Nu kunne man jo godt fristes til at tro, at så længe man kopierer indhold fra sit eget site, så går det nok. Men her forholder det sig sådan, at Google tjekker at alle sider på din hjemmeside er unikke og vurderer værdien og troværdigheden af sitet ud fra det. Derfor er det vigtigt at samtlige tekster på din hjemmeside er unikke.